18 januari 2006

iPod video snakt naar content

iPodgadgets - Na een zomer- en kerstreces volgt hier mijn derde excuus om langer dan 7 dagen niet te bloggen. Mijn vrouw leest dit blog goed genoeg om te weten dat ze met de iPod video die ze me voor mijn 17e, 27e, 37e verjaardag gaf mijn gadgethonger voor enige tijd kon stillen. De komst van het speeltje had ik zorgvuldig voorbereid - de 25GB sentimentele maar o zo hippe mp3-collectie was in een half uurtje overgepompt. Videocontent is echter niet eenvoudig, zoals al eerder werd geconstateerd. Zo heeft de i-Tunes musicstore nog steeds geen video's te koop. Wel zijn er tientallen vodcast subscriptions (link werkt alleen via itunes) te vinden. Vermakelijk is de serie Bieslog vodcasts. Amanda Congdon's Rocketboom is ook op de iPod grappig, en sleurde mij vanavond weer naar de laptop met wat verwijzingen naar 'mislukte transformaties'. Voor muziekvideo's of tv-archieven is de iPod bezitter veroordeeld tot extreem nerderige conversiesessies ("Het journaal is al vijf keer langsgekomen, moet je dat nu per se op die iPod zien?") of tot de semi-illegaliteit. Na 7 dagen pielen bestaat de oogst uit 2 geslaagde Franz Ferdinand video's, een aflevering van CSI Miami en 3GB aan onbruikbare troep.

Blognoot, 15 oktober 2005: "MarketingFacts vraagt zich terecht af wanneer de iPod-bubble barst. De vraag die daarop volgt, laat de site even buiten beschouwing, maar is minstens zo belangrijk: wanneer zakt het bedrijfsresultaat van Apple in? De onderneming is nu bovenmatig afhankelijk van slechts één product. "

Geen opmerkingen: