18 oktober 2005

Navelstaren

Pjong's bloge-trivia - Een kleine vier maanden na mijn eerste posting hier geeft Marketingfacts me een excuus om even in de spiegel te kijken zonder mijn buik in te houden, met de verwijzing naar Jakob Nielsen's top ten design mistakes voor weblogs, dat overigens de lelijkste plek is waarnaar ik ooit linkte. Pjong's blog langs de lat van Nielsen:
1. Geen biografie van de auteur - Ik geef toe, het is niet mijn volledige levensverhaal, maar ik blog niet met een bivakmuts op... (+)
2. Geen foto van de auteur - ... maar wel altijd met stropdas.(+)
3. Nietszeggende titels - Tja, waarschijnlijk vallen de meeste titels in deze categorie, met in de top 3 Navelstaren, Opperloggers en Pjong@Cassis.fr. (-)
4. Links die niet zeggen waar ze heen gaan - Zoals hier (-)
5. Je good old classics vergeten - Mmm, de enkele postings die meer dan 300 keer werden gelezen werden allemaal geplugd door PMM Blognotulist Arjan D. en zijn inmiddels diep in het archief verstopt. Voor de liefhebbers: de postings over mijn gejatte Blackberry, het nieuwe opinieweekblad Pitch en het Volkskrantblog werden het meest gelezen. (-)
6. De kalender als enige navigatie aanbieden - Kalender? (-)
7. Onregelmatige frequentie van postings - 2, 3 keer in de week (+)
8. Een allergaartje van onderwerpen - ik zal voortaan wat minder bloggen over tuinkabouters (-)
9. Vergeten dat je blogt voor je toekomstige baas - dat ben ik zelf toch? (-)
10. Gebruiken van een domeinnaam die eigendom is van een weblog service. - Foei Pjong... (-)

Bottom line: volgens Nielsen scoor ik 3 uit 10, exact de pagerank die Google's keuringsdienst Pjong's Blog toekende na 50 postings, een luizige 5 comments, 3 schouderklopjes, 6 adsensedollars en 5000 pageviews.

Geen opmerkingen: