03 januari 2006

2006 in 6 voorspellingen

kristallen bolvooruitblik - Twee weken family business, 'opgeleukt' met een snufje griep en weggespoeld met champagne levert vooralsnog weinig inspiratie op voor mijn blog. Daarom verlies ook ik me in wat vooruitblikken.

Mijn voorspellingen voor 2006:

1. Charles Groenhuijsen wordt Neerlands populairste vodcaster, met elke avond om 8.20 uur live zijn reactie op het NOS journaal.

2. Geen Stijl schurkt nog dichter tegen de traditionele media aan, en opent bovendien met Speurders.nl een aantal smakeloze dumpstores in de grotere gemeenten buiten de randstad en komt met een eigen daklozenkrant.

3. Het Volkskrantblog heft zichzelf op: geen adverteerder wil communiceren met de 1000 baggerbloggers, zeker nadat rond de gemeenteraadsverkiezingen een groepje rechtsradicalen de toon bepaalt en de volkkrantbloggod overspannen thuis zit.

4. Het aantal RSS-feeds en blogs blijft explosief stijgen, maar het feitelijk gebruik daalt dramatisch in de tweede helft van het jaar. Print advertising start met een opmerkelijke comeback in reactie op de ad killers die standaard in IE 6.x en in HD recorders worden ingebouwd.

5. Talpa maakt een paar crossmediale schijnbewegingen maar koopt uiteindelijk het KNVB ledenbestand en treedt daarmee toe tot het publieke bestel om op die manier zijn tweede zender te realiseren.

6. En o ja: Reed Business Information blijft ondanks het bovenstaande de meest succesvolle B2B uitgever ;-)

Geen opmerkingen: