19 mei 2006

Vosje@Marktplaats.nl

teckel vosvosje - Marktplaats.nl heeft mijn leven een onvermoede draai gegeven. Mijn katten kwamen er vandaan. Het zou er eerst een worden, maar het was zo zielig om ze te scheiden. Verder klikten we tuinbanken, lampen en een schouw bijelkaar. Allemaal prima, maar nu is een grens overschreden. Plots ben ik, een overtuigd kattenmens, een hondenbezitter. Gelukkig mocht ik wel de naam verzinnen. Ter compensatie. Ik haat hondenbezitters. Vooral op de Bussumse hei, waar deze nepwolven 'vrij' mogen rondschijten en tegen natuur- en witte-wijnliefhebbende wandelaars mogen opspringen. Het idee om met zo'n warm plastic handschoentje in de regen naar huis te lopen heeft me vannacht uit mijn slaap gehouden. Gelukkig had ik wel inspraak bij het kiezen van de naam. Vanaf hedenmiddag te bewonderen in mijn huiskamer, slaapkamer, auto, kledingkast, koelkast, tuin.... Mijn (!) hond, vosje.

Voicemail"Bel me even terug. Je gaat dit niet leuk vinden. Ik heb een teckel gekocht. Met Xan. Via marktplaats. Hij is heel lief. Bel me nog even voor overleg. Ik laat hem uit. Promise. Echt waar."

5 opmerkingen:

Anoniem zei

:-) Zelfs kat Bo is al gecharmeerd van Vosje.

Anoniem zei

Volgens mij ben je toch wel om nu. Vosje zit vooral op jouw schoot, moet ik 48 uur na haar komst concluderen. Eigenlijk is het ook geen hond, veel te eigenwijs. Het is meer een poes, dus passend voor een kattenliefhebber. En ze houdt van groene druiven, het voorstadium van witte wijn;-) She's made for you!

Markies zei

Zie ik daar dan toch een duimafdruk in de weelderige haardos van je?

:-)

Mark

Pjong zei

Dat zie je goed, Mark ;-) Overigens is een teckel de ideale manier om je van je blog weg te houden.

Anoniem zei

Leuke teckel peter, lijkt een beetje op ons dobertje (toen ie klein was).

Overigens is het op de Huizense heide ook verschrikkelijk met 'vrije' honden.