07 januari 2006

Talpa plugt NSE in NOS Journaal

Tromp en Houtmansluipmarketing - Marga van Praag interviewde voor het jubileumjournaal van afgelopen donderdag voorbijgangers in Laren. Een journalistiek zwaktebod waarin de Journaalredactie na vijftig jaar blijkbaar nog steeds vertrouwen heeft (voor de Albert Heijnfilialen in het Gooi staan vaker televisieverslaggevers dan straatkrantverkopers).
Van Praag vroeg aan een keurige multiculturele mix voorbijgangers of ze het acht uur jounaal kenden. Ze moet er uren hebben gestaan, want de twee allochtonen die de gemeente Laren rijk is waren ook in beeld. Ze werd er verder opgewacht door Talpa's crossmedia board: Edwin Tromp en Marcel Houtman. Tromp beweert zonder te verblozen dat hij naar NSE met Beau van Erven Dorens kijkt - en inderdaad kan dat programma wel wat steun gebruiken. Natuurlijk hadden ze moeten zeggen dat 'TV so last week is in dit convergerende medialandschap', maar evengoed: mooi staaltje sluipmarketing mannen ;-)

Weblog Beau van Erven Dorens: "Ik hoor dat mijn oude collega Albert Verlinde, iemand die de taal van het beest als geen ander verstaat, zich wederom heeft moeten uitspreken over NSE. Hij vindt het de moeite van het kijken niet waard, zegt-ie, hij komt er niet doorheen. Hij vindt het blijkbaar wel de moeite van het afkraken waard."

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ah, dus jij zag het ook! Die Albert Heijn in Laren.

Geweldige stunt. Het is natuurlijk al opmerkelijk dat iemand NSE noemt, toen ik de 'doorsnee' mensen op straat zag die werden geïnterviewd dacht ik meteen aan Laren, toen Edwin in beeld kwam wist ik het zeker: Laren, en wel bij Talpa om de hoek... (ik moest eerst goed kijken, de laatste keer had Edwin meer haar, maar dat kan aan de cameravoering liggen - van onderen).

Erg leuk en een terechte reactie, lijkt me.

Marcel Houtman zei

ha ha pjong, mooie post. natuurlijk heeft edwin eerst het verhaal gehouden dat het helemaal niet nodig is om naar het 8 uur journaal te kijken omdat nieuws via allerlei andere kanalen reeds tot ons komt. maar dat heeft Marga eruit gehaald; ze snapte dat waarschijnlijk niet ;-)

groet, Marcel