
20 augustus 2005
Pjong@Cassis.fr

18 augustus 2005
BusinessMessenger?

Eccky Weblog:[...]When I received an email this morning from someone asking 'who's playing Eccky?', I answered that many of people are playing Eccky, even though the game has only been released in beta mode very recently. He replied instantly: "No I mean: Who is playing MY Eccky? It doesn't talk by itself does it....?". I can't think of a better compliment for the team that made the chatbot"
16 augustus 2005
Zomergasten gehuis-tuin-en-keukenhekt: imagination!

update:
Zomergasten 1 (Cees Nooteboom)
Zomergasten 2 (Tom Barman)
Zomergasten 3 (Robbert Dijkgraaf)
Zomergasten 4 (Maria Goos)
Zomergasten 5 (Wim Anker)
Zomergasten 6 (Katja Schuurman)
(openen/plakken in real player)
11 augustus 2005
Wikipedia beschermt zijn content tegen vandalen



Digital Media Europe: News - Wikipedia to introduce tighter editorial controls: "One of the co-founders of Wikipedia, the user-edited online encyclopedia, has said the organisation may introduce more stringent editorial rules in the future, with the aim of protecting content from 'vandalism'. "
User-generated content wekt agressie

zibb.nl / bedrijfsleven - Woedende pomphouders weigeren Athlon-rijders: "Verschillende pomphouders weigeren klanten van Athlon Car Lease van brandstof te voorzien om te protesteren tegen de benzineprijsvergelijker die de autoleasemaatschappij op haar website aanbiedt."
10 augustus 2005
Contextual ads: ongewild ranzig

ads@elsevier.nl, een bloemlezing: militaire uitrusting, aanvullende uitrusting voor professionals, www.countrystyle.nl, www.onbekendegod.nl, voor mensen die willen ontdekken of god bestaat - jezus en het christendom, wie is jezus en wat heeft hij met het christelijk geloof te maken - egypte bodemprijzen, hurghada, sharm el sheikh en meer, profiteer van onze [...].
09 augustus 2005
10 redenen om mobiel te gaan

10 Reasons to Publish to Mobile Mobile Design:
Here are 'just a few reasons' why I believe every publisher should be considering their mobile strategy:
Empower your reader
Have your content available anytime anywhere
Create a better experience for your mobile users
Widen your audience
Add a new level of interactivit
Give your content new context
Have someplace for them to go
Interact with the real world
It’s easy
Be a part of the future
Epic 2015

www.albinoblacksheep.com/flash/epic: “2004 - The age of personal radio begins"
08 augustus 2005
A decade of genius and madness

e-history - Wired vat deze maand 10 jaar internetgeschiedenis samen aan de hand van een serie portretten. Via The Merchant King, the Music Swapper en The Microsoft Slayer komt Wired voor het vorig en huidig jaar uit op 'The Celebrity Blogger'. Ana Marie Cox (www.wonkette.com) beschrijft de aandacht voor bloggers tijdens de laatste Amerikaanse presidentverkiezingen, en doet er meteen een voorspelling voor de 2008 elections bovenop: TV podcasters.
Wired 13.08: The Celebrity Blogger: Ana Marie Cox: "This was a ridiculous period - there were more stories about bloggers covering the convention than there were things for us to write about. Conventions are such incredibly stage-managed things that reporters are starving for anything they can claim is different from four years ago. So it became 'Bloggers are here!' I'm sure that as soon as they can figure out how to get podcasters on TV, bloggers will disappear.'"
Mobiele tv-zenders in de polder

Mobiel.tv:"Mobiel.tv is ervan overtuigd dat mobiele TV over enkele jaren niet meer uit het Nederlandse straatbeeld is weg te denken,[...] Er zullen nieuwe prime-time uren ontstaan want consumenten zullen mobiel TV kijken op terugkerende verveelmomenten bijvoorbeeld tijdens het reizen in het openbaar vervoer."
Emerce - Media/Marketing nieuws: Forrester kritisch over kansen mobiele tv: Mark de Buck (Vodafone): "Wat nu op televisie wordt uitgezonden is niet zomaar geschikt om ook op het mobieltje uit te zenden. Ik denk dat er nieuwe vormen van televisie zullen ontstaan en dat er ook mobiele tv-zenders zullen ontstaan."
04 augustus 2005
Oppassen mannetje... risico's van business blogging

e-trivia - In het kader van een onderzoek over de juridische valkuilen voor de webloggende werknemer stelt Mieke Kreunen de vraag of ik ontslagen kan worden vanwege iets dat ik op mijn weblog schrijf.
Natuurlijk kan dat. Net zoals zorgvuldig gecomponeerde carrieres in 3 seconden om zeep kunnen worden geholpen. Voorbeelden te over. De manager die een review schrijft van een erotisch avontuur met zijn baas en per ongeluk de complete board cc't, de sollicitant die op weg naar zijn arbeidsvoorwaardengesprek zijn nieuwe broodheer klem rijdt om verhaal te halen over een verkeerde inhaalmanoeuvre en de business blogger die in een vlaag van openheid uit de school klapt over beursgang, business strategie, partnerships, inkoopdeals of collega's. Een harde boer in het bedrijfsrestaurant helpt ook. Corporate life is het professioneel onderdrukken van impulsieve acties - offline en online.
Miwian Weblog:
"Kun je ontslagen worden vanwege iets dat je op je weblog schrijft?
Mag een werkgever je verbieden te schrijven over de werksituaties of over de collega's?
Als je geen namen noemt van bedrijf of collega's, kun je dan toch problemen krijgen?"
03 augustus 2005
User generated content - ook ik benbenieuwd.nl

benbenieuwd.nl - De lezer als journalist: "De nieuwe website zal landelijk en regionaal nieuws brengen. Vooral bij dit laatste wordt de lezer nauw betrokken. Lezers kunnen straks zelf nieuws aandragen voor de website. De zogenaamde User Generated Content is helemaal nieuw voor Nederland."
02 augustus 2005
Pampers.tv

Merken maken tv: "Het Duitse programma 'Pampers tv', waarin allerlei onderwerpen rondom het grootbrengen van baby's aan bod komen, haalt hele behoorlijke kijk- en waarderingscijfers. De Duitse kijkers hebben ook al kennis kunnen maken naar 'O2 can do', een showprogramma rond de mobiele telefoon. De betreffende adverteerders zeggen dat ze de programma's niet als vervanging van de gangbare vormen van reclame zien, maar veeleer als aanvulling."
01 augustus 2005
Martinifilmpjes: 100.000 downloads

Wegens succes stopt Martini online campagne; blogs succesvol: "In korte tijd (2,5 week) zijn er meer dan 10.000 badjes aangevraagd (tot 2x toe uitverkocht, ondanks bijbestellingen) en leverde de campagne ruim 100.000 unieke bezoekers op de www.martini-mansion.nl website (campagne haalde gemiddelde unieke doorklikratio's van 2,7%). De virale filmpjes werden door meer dan 100.000 mensen bekeken. Het leukste effect moet nog komen; namelijk de 10.000 badjes die met mooi weer in heel Nederland worden opgezet in de tuinen en stranden etc."
Abonneren op:
Posts (Atom)