07 december 2007

BuyerZone Rip Off

Afgelopen week vroeg mijn bloggende collega Dan Blank naar mijn (tanende) blogproductie, en waarom ik niet in het Engels blogde, als import-Amerikaan. Belangrijkste reden is dat ik gewoon niet al teveel tijd of inspiratie heb om te komen tot een scherp business blogje (meestal een combinatie van die twee). Daarnaast geldt dat onderwerpen waar ik me veel mee bezig houd domweg concurrentiegevoelig zijn. Wanneer ik met mijn team projecten / producten (door)ontwikkel door slimme toepassingen van SEO, SEM en Usability zijn de details van die cases direct toe te passen door de talloze vaak kleinere concurrenten van BuyerZone. Om die reden kan Dan vooral bloggen over de online publishing wereld, maar niet teveel over zijn dagelijkse activiteiten.

Anders wordt het wanneer een product is gelanceerd, en daarmee openbaar. Niet alleen de gebruikers van BuyerZone vonden onze SEM landingpages uitnodigender dan vorige versies, ook onze concurrent VendorSeek heeft zich, eh, laten inspireren... Dit overigens tot grote vreugde van ons webdesign team dat zich uiterst serieus genomen voelde door de kopieractie.

Geen opmerkingen: