25 juli 2005

Welkom op Pjong's Blog

Pjongpjong - Welkom op Pjong's Blog over emerging technologies, e-publishing en e-trivia media, technologie en publishing. De kans dat dit weblog over 12 maanden bestaat is kleiner dan 5%, wanneer ik blogcritics.org volg en de comments over junk blogs mag geloven. Meer bewijs: de nieuwsgroepen waar ik midden jaren '90 fanatiek postte bestaan niet meer, van mijn allereerste website 'komkommertijd' is geen enkel spoor meer te vinden, de 5 eerdere pogingen een blog te starten strandden de afgelopen jaren in de eerste maanden, xan.nl, de website ter ere van mijn zoontje is al schandalig lang niet geupdated en ik ben al 7 maanden niet naar de kapper geweest.
De grootste bedreiging voor het mislukken van dit weblog is echter de beklemmende vraag of ik überhaupt iets toe te voegen heb aan de dagelijkse meningen, verwijzingen en ingevingen van meer dan 60 miljoen bloggers. De verleiding om over die vraag na te denken werkt verlammend en leidt in het beste geval tot gekunstelde originaliteit maar vaker nog tot het einde van de exercitie. Daarom wachten 'mijn' lezers nog altijd op mijn debuutroman, die ik vooral tijdens borrels graag aankondig.
Waarom blogt Pjong dan toch? Voor de club waarvoor ik werk, Reed Business Information, moeten e-business en emerging technologies een obsessie zijn, wil het zijn positie in b2b publishing behouden en uitbouwen - dit blog draagt daar in het beste geval aan bij. Naar analogie van Fracker's kladblog: er is geen handiger manier om notities en ingevingen op te slaan. Verder bewijzen blogs als die van Yme Bosma en Arjan Dasselaar dat werk (e-publishing) en privé (e-trivia) naadloos in elkaar over kunnen lopen. Kan het pretentielozer? Ja.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Peter,

Ik zag op LinkedIn dat je ook aan het bloggen bent. Ik ook alweer zo'n twee jaar. Afgelopen januari even een heroverwegingsmoment gehad, maar met 150 bezoekers gemiddeld over de tijd heen, toch genoeg reden om nog even door te bloggen. Net leuk onderzoek onder bloggers gedaan. Interesse? Marja Ruigrok