01 augustus 2005

Martinifilmpjes: 100.000 downloads

online marketing - Martini heeft zijn virale campagne wegens succes gestaakt - de gratis zomerbadjes met het Martinilogo zijn niet meer leverbaar. Opmerkelijk vind ik het hoge aantal downloads van de virale filmpjes dat wordt gemeld. 100.000 unieke bezoekers downloaden vaker dan 100.000 maal de videocontent. Marketingfacts plaatst de case, 'wegens het ontbreken van goede Nederlandse virale cases'. Ik heb nog geen overtuigende b2b viral marketingcase met videocontent gezien in nl - wie wel?

Wegens succes stopt Martini online campagne; blogs succesvol: "In korte tijd (2,5 week) zijn er meer dan 10.000 badjes aangevraagd (tot 2x toe uitverkocht, ondanks bijbestellingen) en leverde de campagne ruim 100.000 unieke bezoekers op de www.martini-mansion.nl website (campagne haalde gemiddelde unieke doorklikratio's van 2,7%). De virale filmpjes werden door meer dan 100.000 mensen bekeken. Het leukste effect moet nog komen; namelijk de 10.000 badjes die met mooi weer in heel Nederland worden opgezet in de tuinen en stranden etc."

Geen opmerkingen: