e-publishing, marketing - MarketingTribune betreedt de blogosphere aan de arm van KPN Internet en claimt dat met Marketingpulse.nl 'de aantrekkingskracht van individuele weblogs wordt gebundeld' zodat de bloggende marketeer een groter bereik heeft dan 'een beperkt publiek van bevriende relaties en kennissen.'
In de tweede plaats onderscheidt het initiatief zich door 'de lezer niet lastig te vallen met persoonlijke belevenissen en individuele ergernissen'. Zo lezen we over initiatiefnemer Sengers alleen waar hij van houdt ('wandelen, tennis en reizen') maar niet waar hij zich aan ergert, of dat hij liever tennist dan wandelt tijdens een van zijn reisjes. Jammer.
Ook jammer: dat aansporingen om de "planet download top 50" te consumeren in dezelfde opmaak worden gepresenteerd als meer 'redactionele' postings, ondertekend door initiatiefnemer Simmonds. Marketingpulseblogger Van den Boon vraagt zich elders het volgende af: "Toch zien we steeds meer uitgevers van publieksmedia zich op het terrein van sponsored media begeven. Zijn het nu de opdrachtgevers van die sponsored media die hun geloofwaardigheid geweld aan doen door, of verliezen de journalisten van de publieksmedia binnen dat concern hun geloofwaardigheid." Een terechte vraag, die niet vaak genoeg gesteld kan worden. Nog meer te jammeren? Nope, de site ziet er gelikter uit dan MarketingTribune.nl en de ambitie druipt er af - ik waardeer de lef waarmee het nieuwe concept wordt gepresenteerd. Verder voegt het mobiliseren van vier 'zwaargewichten'in marketingland hopelijk inderdaad iets toe aan de vele marketingblogs die er al zijn. Ik wacht de tests van Marketingfacts nog even af, en ik wens de vier neo-pioniers en hun bloggende volgelingen (voor 5 euro per maand mag je meedoen!) een snelle polsslag toe.
..:: Marketingpulse - the heartbeat of marketing news, trends, facts, figures, etc ::..: "Ten eerste willen we u niet lastigvallen met persoonlijke belevenissen en individuele ergernissen. Een b-to-b-blog als Marketingpulse.nl moet relevant zijn voor de doelgroep van marketeers (net zoals het blad MarketingTribune dat is. "
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten