11 december 2007

Kantoortuinieren met Google Streetview

Mijn schatting is dat tienduizenden kantoorbewoners in Greater Boston vandaag Facebook even laten voor wat het is, en de tijd van hun baas vermorsen met Google Maps. Sinds vanmorgen is de "hoofdstad" van New England ook te bezoeken via Google Street View, en dat maakt veel mensen nieuwsgierig. Tot mijn verbazing heeft Google zelfs zo'n foto-auto naar het bedrijventerrein geloodsts waar BuyerZone en Reed Business gevestigd zijn (Voor de liefhebbers: BuyerZone trekt volgende week bij moeder Reed Business in, aan de overkant van de straat, maar dit geheel terzijde)

Helaas kon ik op de streetview footage geen collega's betrappen op ongeoorloofd roken, topless zonnen, joy-riding, spijbelen of tongzoenen. Het anders zo levendige, dynamische, bruisende park waarbij Manhattan verbleekt en waar ik mij dagelijks met vele anderen vol hartstocht stort op de uitdagingen van de wereldeconomie ziet er verdacht stil uit. Tikkie saai zelfs. Google heeft de dynamiek van de Internetcommunity aan de Oostkust nauwelijks weten vast te leggen. Toch moet er een reden voor zijn om niet pakweg de Dam of de Coolsingel in foto's te vereeuwigen, maar gewoon een Zomerse Dag in Wyman Street, Waltham, Massachusetts.

Geen opmerkingen: