06 februari 2006

Google parkeert BMW.de

Google zet BMW Duitsland aan de kantSEO -De 'black hat search engine optimizer' die BMW Duitsland van advies voorzag mag zijn ongetwijfeld subtiel behangen 3-serie inleveren. De adviseur regelde voor BMW.de wat 'doorwaypages' waarmee de relevantie van marketingpagina's moest worden beklemtoond. Door trefwoorden uit het zicht van bezoekers, maar binnen het bereik van searchbots in grote concentraties op te nemen moest Google om de tuin worden geleid. Het verwijderen uit de index gebeurt 'ruchsichloss' - ik trof vandaag geen enkele verwijzing naar BMW.de aan. Alleen op Google News zijn wat sporen van de gebande site terug te vinden, maar met die linkjes zullen de BMW marketers niet erg gelukkig zijn. Quotenet verwijst naar Google's Matt Cutts, die uitgebreid tekst en uitleg geeft.

Update: het Google.de salesteam rijdt in een 5-serie

Emerce - reacties: "Laten we wel wezen, in Nederland lopen we ook niet voorop met het voorkomen van 'webspam'...beter gezegd, in Nederland balanceren de geoptimaliseerde pagina's van o.a. Traffic4U, Checkit en overigen nog steeds op het randje van wat toelaatbaar is. Het is alleen een kwestie van tijd tot ook daar een einde aan komt."

Geen opmerkingen: