14 december 2005

Alle grote merken zuigen

opinmind
blogs - Via Marketingfacts even kennis gemaakt met OpinMind, dat Amerikaanse blogs afschuimt om opinies te verzamelen over "merken". Een kleine steekproef leert dat alle grote merken 'zuigen', om bij het meest gebruikte werkwoord van de bloggende beoordelaars te blijven. De crawler die de 1.7 miljoen blogs bezoekt heeft niet al te subtiele instructies. Love in combinatie met een trefwoord levert een notering in het linkerrijtje op. Alles wat 'zuigt', gehaat wordt of 'evil' is krijgt een plek aan de rechterkant. De balans levert een rapportcijfer op, dat even veel waard is als een vermelding in 'hotornot.com': niets dus. De resultaten zijn voorspelbaar: Google doet het aardig, Disney is ook onder bloggers top en Apple heeft veel fans. Microsoft 'zuigt', net als Amazon, Dell enne, George Bush, om maar eens een willekeurig 'topmerk' te noemen. Opinmind indexeert natuurlijk ook opinies over de eigen dienst, zoals die op Techcrunch.com. Speciaal voor de crawler: Opinmind sucks ;-) En o ja, I love Elsevier.

Opinmind: "Google sucks Now before you jump down my throat, riddle me this-if you have a technical issue with Google, how do you ..."

Geen opmerkingen: