01 juni 2007

Imagoschade

Twee maal in de afgelopen weken werd ik door mijn Amerikaanse collega's op Nederlands nieuws gewezen. Eerst was daar een ontsnapte aap in Rotterdam ("that was the town you were born, right?"). Of dat groot nieuws was in Nederland. Nee hoor - een kwaliteitsprogramma als Nova besteedde er slechts in drie achtereenvolgende uitzendingen aandacht aan.
Afgelopen dagen begon een aantal over de organenshow van BNN. Of er niet in een keer heel veel apen waren ontsnapt daar in Nederland. Tijdens lunch vanmiddag was het nieuws over de 'publiciteitsstunt' nog niet doorgedrongen - ik grapte dat de regering het merk Nederland als altijd wist te beschermen. 'Brand Manager' Balkenende distantieerde zich immers namens de gehele regering van zowel vorm als inhoud van het programma. Verstandig hoor - collega's die meer over de baas van mijn land wilden weten googleden Balkenende. Google's universal search zorgt ervoor dat er wereldwijd Harry Potter fotof*ks van de MP bovenaan de resultatenlijst prijken - wordt misschien toch eens tijd voor een imagotransplantatie.

Geen opmerkingen: