07 mei 2007

Marketers kopen toch geen web 2.0?

Marco Derksen offert een Toscaanse zomeravond op aan het definieren van Web 2.0 (waarvoor dank) en Yme Bosma vraagt zich af wat het nut is van zo'n definitie.

kHeb het afgelopen jaar met wisselend succes mijn collega's geprobeerd uit te leggen wat Web 2.0 voor uitgevers en redacteuren kan betekenen. Mijn advies: gebruik een wazig citaat, bijvoorbeeld: "The lack of a crisp definition is a feature, not a bug" (Chris Anderson). In elk geval leidde het ontbreken van een duidelijke definitie tot het fraaie filmpje 'The Machine is us/ing us'. Nog een advies: laat je laptop gewoon thuis als je naar Toscane afreist :-)

Yme: "Maar dan nog, wat is het nut daarvan? Marketeers kopen toch geen Web 2.0? Gebruikers gebruiken toch geen Web 2.0? Meer dan een zeer ambigue zelfverzonnen keurmerk voor bloggende ondernemers en borrelaars kan het wat mij betreft niet worden;-)"

Geen opmerkingen: