20 oktober 2005

Begrip 2.0

Begrip 2.0e-publishing - "Wij begrijpen internet nu heel goed", kwoot Planet Internet RBI internet directeur Peter de Mönnink, in het dossier ´De digitale toekomst van Nederland`. "De uitgeefindustrie is door allerlei fases gegaan. Van ongeïnformeerd optimisme tot de realistische fase van nu waarbij we heel goed begrijpen wat er moet gebeuren, op basis van bewezen modellen." Planet schaart zijn visie, met die van planetmoeder KPN ("Alle diensten gaan naar internet") onder de noemer dagdromen, waarschijnlijk ingegeven door het feit dat planet.nl nog altijd worstelt met de vraag of met online uitgeven geld te verdienen valt ;-) Houvast vindt de oplettende lezer van het dossier overigens in de oude vertrouwde begrippenlijst, waar hij leert dat een videorecorder 'een verzamelnaam is voor apparaten die televisie uitzendingen opnemen' en een afstandsbediening 'een apparaat om andere apparaten op afstand te bedienen.' Tjonge.

Planet.nl - interview Peter de Monnink: Zoom ik in op Reed Business, dat wordt het grootste deel in de komende vijf jaar een dotcombedrijf. Online zal de kern van de business zijn. Offline zal convergeren met online. We zullen een nauwere band hebben - dat is geen strategisch cliché, een echt nauwere band - met de doelgroep. (download podcast met volledig interview)

Geen opmerkingen: