21 september 2005

'Minipreneurs' leuken de begroting op

Minipreneurs? - De vraag of we de 2 miljard € 'omzet' van Marktplaats.nl moeten optellen bij ons BNP en Prinsjesdag nog gezelliger kan dan gisteren mag met een volmondig ja beantwoord worden, als het aan Trendwatching.com ligt. Gedreven door een wereldwijd zakelijk netwerk onder handbereik, controle over de eigen toekomst, de groeiende status van 'entrepreneurship', de ervaringsdeskundigheid op het gebied van business en marketing na een leven lang consumeren en de toenemende hang naar uniciteit ('ik ben geen toerist, dat zijn al die anderen!') wordt elke consument in twee of drie muiskliks ondernemer. Gezamenlijk exploiteren deze Minipreneurs 'The Long Tail', de miljoenen digitale vlooienmarkten die tezamen de helft (wie biedt?) van de wereldeconomie beslaan. Toch?

Trendwatching.com: "Increasingly, consumers are participants instead of passive audience members, and this mega-trend manifests itself in a variety of ways [...] We have dubbed this trend 'MINIPRENEURS': a vast army of consumers turning entrepreneurs; including small and micro businesses, freelancers, side-businesses, weekend entrepreneurs, web-driven entrepreneurs, part-timers, free agents, cottage businesses, seniorpreneurs, co-creators, mompreneurs, pro-ams, solopreneurs, eBay traders, advertising-sponsored bloggers and so on. "

Geen opmerkingen: