digi-tv - Houtwatch ziet kanaalspecifieke contentproposities als een uitdaging voor content- en mediabedrijven (kortweg: uitgevers). De mate waarin de mogelijkheid tot interactie wordt aangeboden is één manier om content te specificeren. Nemen gebruikers van DigiTV bijvoorbeeld genoegen met het soort 'interactie' dat hun DVD-speler te bieden heeft? In hoeverre spelen de mate van doorzoekbaarheid van content, opslag- en bewerkingsmogelijkheden en beschikbare communicatietools op de (PC)TV / mobile devices een rol in de kanaalkeuze van gebruikers? En is met het toevoegen van dit soort interactieve lagen aan open net streams sprake van ándere content, of is daar meer voor nodig. Bekijken mensen 'straks' vlogs als Rocket Boom of de 'chicks' van pakweg Travelecademy.nl in de huiskamer, of blijft dit contenttype voorbehouden aan PC / Mobiel?
Houtwatch on Cross Media: "Uiteindelijk zal het zo zijn dat bepaalde content vooral geschikt is voor PC-TV, andere voor digitale TV dan wel mobiel [...] De uitdaging voor content- en mediabedrijven is mijns inziens dan ook om (content)proposities te ontwikkelen voor betreffende kanalen."
28 juli 2005
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten